11 december 2010

Hej mitt vinterland..

Morsan & jag fick en beställning på hissgardiner i vitt linne. Inget ovanligt för sånna har vi sytt många många. Men det här kunden ville ha en liten speciell detalj på gardinerna som visade sej bli riktigt snyggt! Vi syr ju väldigt gärna personliga produkter, grejer som ingen annan har lika å de här gardinerna är nåt i den stilen..

Kunden ville ha första bokstaven i sina barns namn på gardinerna och sen är tanken att barnen ska få sin "egen" gardin när det är dags att flytta till egen lya. Himla fin idé!

Hissgardiner i vitt linne, ett broderat A på gardinen till vänster och  ett broderat L på gardinen i mitten. Gardinen till höger är sydd utan broderi.

Bild från K´s kök!

















Fina broderier som bästa Morsan fixar på både gardiner och kuddar.


























Å sen måste jag ju visa bilder från mitt vinterland! Det är verkligen inte sant att vintern på västkusten BARA består av regn å rusk! (I af inte den här vintern, den har börjat med snö!) Så här fint är det där vi bor.. Känns som att vara i fjällen nästan! Jättehärligt!

Hej mitt vinterland..


















Bättre att sitta i bärsele än å åka vagn..













Tusen tack till K. för bilden på hissgardinerna, ser jättefina ut i era köksfönster!
 Ha en riktigt fin lördag allihop, stressa ner å ta det lugnt! Det blir jul ändå.. :)

Kram från Morsan & jag!

4 kommentarer:

  1. Fina gardiner och fina Ludvig och MOR=). kraaam//Emma

    SvaraRadera
  2. Tack å tack å tack Emma! :)Kram från Lisa!

    SvaraRadera
  3. Broderar morsan för hand ? Jätte fint är det iaf =)

    SvaraRadera
  4. Hej Linn!
    Ja, Morsan broderar för hand efter önskemål! Blir kanonfint! :)Kram från Lisa!

    SvaraRadera