19 februari 2011

Bröllop!

Idag är det bröllop, å det ska bli fantastiskt kul å trevligt på alla sätt och vis! Å den där känslan när man vänder sej om och dörrarna bak i kyrkan öppnas och den vackra vita bruden och den stilige brudgummen kommer in - oslagbar! Tänk den dagen man själv ska skrida altargången fram, då ska Morsan få sy min klänning.. (Fast det vet jag inte om hon vet om än..!).

Sen har vi ju det där med näsduk till kavajen. Minns ni när jag skrev om farsdagspresenter i höstas och flugan kostade över 300 kr och näsduken nästan lika mycket!? För en liten tygbit? Hur är det möjligt..?
Jag köpte ingen näsduk, jag gick istället och köpte tyger som matchade flugan och så sydde Morsan en alldeles egen jättetjusig näsduk i ljusblå "siden"!

Daniels fluga och matchande näsduk..













En äkta fusk-näsduk i ljusblått "sidentyg", som pricken över i!














Å med äkta fusk menar vi att den är sydd så som den ser ut, man behöver alltså inte vika den själv. Enkelt å snyggt för den ovane!

Även bestman har en näsduk uppsydd för att matcha slipsen perfekt! Å självaste brudgummens väst va lite för stor, så den har Morsan nålat in och sytt om, nu sitter den som en smäck! Bilder på detta kommer i veckan!

Nu bär det snart av mot kyrkan i strålande vackert vinterväder, må de leva lyckliga i alla sina dagar!

Massa kramar till Er alla från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar