29 oktober 2010

Hemma hos..

..oss i Göteborg, alltså hos mej (Lisa), Darlingen & Ludvig finns en hel del grejer från Morsan & jag! Gardinlängder, hissgardiner, kuddar, förvaringsbunkar, necessärer och kläder..
Inte så konstigt kanske, tänker ni, men med tanke på hur mycke beställningar Morsan & jag har haft sedan starten så är det faktiskt svårt att hinna med att sy något snyggt till sej själv och de sina!
Skomakarens barn går ofta barfota, va det nån som sa..

Det Morsan & jag har hunnit sytt tänkte jag i alla fall visa upp, för jag gillar det väldigt mycke och förhoppningsvis är de åtminstone en gnutta inspirerande! :)
Först ut är grejerna i vårt vardagsrum, där hänger de här fina gardinlängderna i ofärgad linne. De har Morsan & jag måttsytt efter vårt vardagsrumsfönster.






























Längder med hällor upptill ger en luftig känsla..














..och en fin påsydd broderad spets är en fin detalj som bryter av lite.













Prydnader och krukor i fönstret..













En orkidé som av nån underlig anledning trivs hos oss trots total okunskap om växter..














Jag har valt tygerna på kuddarna med tanken att de ska "ta upp" de färger som redan finns i rummet.
Det ger ett lugnt intryck.. Beige och vit finns det ju gott om hos oss, men sen gillar jag jeanstyg och tycker det passar bra som kuddtyg, så då la jag till jeanstyg och blått med för att bryta av lite. Snyggt enligt mej!


Kudden längst fram är sydd i jeanstyg med pärlemorsknappar på..













..och två kuddar i smalrandigt tyg, en i vitt och beige och en i vitt och blått och så den sista kudden i soffan, sydd i ett tyg med bredare ränder i vitt, blått och beige..













Kuddar från Morsan & jag!
































Ja, så ser det alltså ut i vardagsrummet hemma hos oss. Hoppas det inspirerar.. :)

Ha nu en riktigt riktigt skön å go helg!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Superfint!
    Är på soffjakt. Vad heter er soffa? Snygg.

    SvaraRadera
  2. Tack Jessica! :)
    Soffan är från EM möbler, en byggbar variant som finns i flera olika tygsorter och färger. Är inte helt säker på namnet, men tror den heter dialog. Jag köpte den 2007.
    Kram Lisa

    SvaraRadera