5 oktober 2010

Favorit i repris..

Sådär, nu är bloggen & jag  vänner igen, igår funkade den inte alls!

Morsan & jag har ju haft flera väldigt lyckade s.k. homeparty´s!
Å i lördags va det dags igen, men den här gången for Morsan själv, å det gick säkert minst lika bra utan mej, även om jag önskar att jag hade kunnat vara med!! Morsan hälsar i af att det gick jättebra och att det va väldigt trevligt hemma hos Linn där hon och hennes vänner hade samlats. Tack till dej, Linn! :)

Morsan & jag visade en riktig favorit sist, å här kommer ytterligare en necessär som är sydd i samma yttertyg. Innertyget är dock ett annat, men det passar precis lika bra som det gröna vi visade!
Olika innertyger "plockar upp/framhäver" olika färger i yttertyget. Och olika tyger i kombination kan ge väldigt olika slutresultat!

En necessär i just de här två tygerna har Morsan & jag sytt och visat förr, men inte i riktigt samma storlek och utan innerfack. Morsan & jag har ju som mål att inte sy mer än en eller några få i samma utförande!

Den här fina necessären beställde A. i somras. Det vackra rosiga tyget på utsidan och ett cerise-rosa-rutigt innertyg. Tygerna är jättefina ihop och det rosa fodret lyfter fram rosorna i yttertyget. Fint!










































Praktiska innerfack! :)
























Fina färger i kombination! :)














Vackra pioner som blommade i  Morsan &  Farsans trägård i somras..






























I morgon åker Ludvig & jag upp till Värmland igen, ska bli så himla mysigt å träffa familj å vänner igen! Morsan & jag ska beställa tyger och sy på beställningar!

Ha en skön dag, kramar från Morsan & jag!

2 kommentarer:

  1. Är det mig du menar så är jag jättenöjd med den fina necessären. Även korgarna kom väl till användning under våra dagar i båten. Hade tankarna på kort men fick inte till några bra så det rann ut i sanden. Men detta med kort har du så bra & fina... Ha de bra // Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Anette!
    Å va kul å höra att du är nöjd med både necessär och förvaringsbunkarna/korgarna till båten! Hoppas de fyllde sin funktion på böljan den blå :)
    Bilder är absolut inget måste, det viktigaste är att du blev nöjd!
    Kramar från Lisa

    SvaraRadera