27 maj 2011

Favoritdagen..

Fredag är allt veckans allra bästa dag! Morsan  är ledig från vanliga jobbet och är hemma och syr och grejar med det som faller henne in och jag, som är mammaledig, får ändå lite skön helgstämning i kroppen på fredagarna.. Idag ska jag försöka mej på att sy den där gossiga filten i chokladbrunt och ljusblått till Ludvigs vagn, för på tygjakten som jag nämnde igår, fann jag precis vad jag letade efter! Tyg till sängkläder i samma stil är inhandlat sedan tidigare och det tänkte vi visa när det är färdigsytt!

Morsan & jag  kör ju en tävling just nu, som vi hoppas ni deltar i! En finfin necessär lottas ut på Mors dag nu på söndag! Men vi lottar ju inte bara ut necessärer, vi säljer dem ju också! Storlek, tyger, mönster, färger, kombinationer, innerfack, ytterfack.. Det är DU som bestämmer och DU får den i stort sett precis som DU vill.. Eller som du tror din mamma vill ha den, eller svärmor, kompisen eller killen eller vem du nu vill ge bort den till.. Å har du ingen aaaning om vad du vill ha, så komponerar vi ihop nåt och överraskar dej!

Det är det som är så fiffigt med Morsan & jag. ;)

Idag visar vi en somrig necessär som Morsan har sytt. Vit necessär med stora blommor i korall, ljusblått, brunt och grönt!










Necessären bak..













Foder och detaljer i äppelgrönt tyg med vita prickar!

































Necessären öppnas och stängs med kardborreband.



















Fler necessärer i samma blommiga tyg finner ni HÄR!

Veckans bästa dag är som sagt i dag, så ta vara på den nu!Kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar