5 juli 2011

Dagis here we come..

Ja ja, jag vet! Det är högsommar, ledigt å semester.. Ingen som vill tänka på hösten som komma skall! Men när brevet om dagisplats damp ner i brevlådan va det bara å inse att hösttermin, dagisstart och vardag snart är här igen! Å då är det lika bra å va väl förberedd!
Vi gillar absolut att klä Ludvig snyggt på alla sätt å vis, men i grund å botten är det bekväma å praktiska plagg som kommer i första hand! (Det går ju att kombinera snyggt å praktiskt i väldigt hög grad som tur är!)

 Ludvig kryp/ålar sej runt och man "hittar" honom garanterat inte där man satte ner honom! Då är det viktigt med kläder som sitter gott så att han inte begränsas av stora, bylsiga eller stela plagg!

Så.. Nu har jag sytt första dagisbrallan! Snygg & skön! Stort plus för att ingen annan kommer ha likadana när det är dagisdags!

Byxa i ljusblått trikåtyg med vita valar på!



Röd mudd i midja och benslut..


















.. å röda kontrastsömmar!



















Byxan bak..



















Ut på upptäcktsfärd!














Sköna byxor med bra passform! I vanlig ordning är byxorna lite stora så att muddarna i bensluten kan vikas upp till en början. På så vis funkar byxorna mycke längre! Valtyget finns även i en mörkblå nyans med vita valar på! Å jag gillar det så mycke så jag tror att jag ska sy ett par till med chokladbruna muddar!

Hoppas veckan börjat bra!
Kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar