22 juli 2010

Morsan & jag expanderar..

Ja, Morsan & jag expanderar! Beställningarna rullar in å våra produkter är populära i Clarornas butik och café! Otroligt kul att folk tror på vår idé och gillar våra grejer! Tusen tack till alla Er kunder, vad vore vi utan Er..? :)

Men så är det inte bara Morsan & jag som växer, jag växer jag också!
I höst blir jag morsa och Morsan blir mormor. Känns alldeles fantastiskt och vi gläder oss otroligt mycket.. :)

Av denna anledning började Morsan & jag skissa på en mammaklänning, eller snarare på en klänning som kan användas före man blir gravid, under tiden man är gravid och sedan när man blivit mamma.

Saken är den att jag endast har inhandlat två mamma-plagg, i form av 2 par mammabyxor med resår i midjan, under mina 8 månader som gravid, å hela idén med mammakläder känns kass.
Byxorna är inte särskilt bekväma, å heller inte särskilt snygga. (Har redan sytt om ena paret!). Dessutom hängde de inte på mej förrän efter 6:e månaden eftersom min mage "kom sent". Jag använder istället vanliga byxor, men lämnar översta knappen öppen..

Sen är saken den att de är förhållandevis dyra med tanke på att de ska användas under en mycket kort period. Å byxor/kläder som bara används en kort period för att sedan läggas längst in i garderoben blir inget särskilt bra miljötänk heller..

Morsan & jag kom fram till att det finns otroligt många modeller som är snygga oavsett vilken storlek man har..
Speciellt tunikor, klänningar och toppar kan sys i snygga varianter. Vi började skissa på en klänning som kan användas med bara ben på sommaren och med strumpbyxor eller tights och kofta, övriga årstider.

Klänningen skulle sitta skönt nu när jag är gravid men också ha fin passform efteråt när jag (förhoppningsvis) intagit min vanliga passform och storlek igen.

Skissen såg ut så här...













Å den färdiga klänningen blev så här tjusig! Över förväntan, skön och snygg på en och samma gång! :)
(Måste varna känsliga läsare, då jag undviker solen den här sommaren = blekfis deluxe!)

Jag i nya klänningen!















































Bak..


















Klänningen är sydd med stretchig smock över bysten som sitter bekvämt oavsett om tuttarna är stora eller små. Klänningen har ett band som knyts under bysten. Sött med rosett!










































Bandet kan bytas ut mot valfritt skärp, jag valde ett svart för att matcha skorna..




































Bak med svarta skärpet..






























Klänningen är sydd i ett crepat (veckat/skrynkligt) grått tyg med små vita prickar! Volanger nedtill gör klänningen vid och rymlig..














Jag känner mej (nåja, ganska) smidig i klänningen än så länge.. ;P


















Det är fortfarande gott om plats i klänningen och jag lovar att visa upp den efter bebisen är född, sen å får vi se om Morsan & jag har tänkt rätt! Eftersom jag tycker klänningen är väldigt söt så hoppas jag såklart det!

Klänningen i just det här utförandet (strl 34) kostar 600 kr, men den här gången behåller jag den själv!

Morsan & jag har börjat sy små små bebbe-kläder också! Visar första brallan imorn!

Sköt om er och må så gott! Kramar från oss!

2 kommentarer:

  1. Men vilken kanonfin klänning!! Inte minst vilken snygg kvinna som bär upp den! Tänkte bara berätta att den "stora" haklappen jag köpte från er hos Anna, var lite stor till en ett-åring, precis som du sa men grabben har fått börja använda den ändå... Kunde inte hålla mig... Hälsningar Erika i den jättefina bilen;)

    SvaraRadera
  2. Åååå, tusen tack fina Erika! Morsan & jag är helnöjda med klänningen, jag kommer använda den mycke framöver! Både till vardag och fest. :)
    Kul att ni gillar haklappen, åsså har han å växa i en stund om inte annat!
    Lycka till med finfina bilen, hälsa den från mej! ;)
    Kram Lisa

    SvaraRadera