17 juli 2010

Grilla och gilla.. :)

Morsan & jag har inte hunnit blogga på några dagar. Morsan & Farsan är på semester uppe i Norge där de hejjar på mina bröder i Crosscart-NM och njuter av den vackra naturen.. Jag har haft fullt upp med annat..

Jag har bl.a. ägnat mej åt att grilla i goda vänners lag och rekommenderar er alla att grilla mer frukt och grönsaker! Marinerat är det precis hur gott som helst till kött eller fisk!

Grillad fläskfilé med marinerade och grillade grönsaker och frukter, serveras med rostad potatis och morötter samt kantarell och cognacssås och hemmagjort örtsmörsbröd. Sallad med melon och äpple. Inte illa va!? ;)













Till efterrätt serverade min finfina vän M-L hemmagjord chokladkaka med vaniljglass och "smultrongubbar" från vår trädgård.. Väldigt gott!

Nog om mat för idag, här kommer istället en jättefin necessär i prickigt bomullstyg.
Söt och romantisk med spetsar.. Gilla!!

Necessär i modell mindre. Gråbeige med vita prickar och spets..
































Necessären är fodrad med rutigt bomullstyg..




































Morsan & jag har sytt massa grejer i den här stilen.. Ska visa Er allt så fort vi hinner! :)

I Clarabutiken säljer vi en hel del så hyllorna fylls på med nya grejer allt eftersom..

I cafét serveras kladdkaka, ananaspaj och äppelkaka, samt bullar och glass till kaffet. Smakar supergott! Vi har öpppet onsdag till söndag, 11-16 varje vecka. Varmt välkomna!

Ha en riktigt go helg, kramar från Morsan & jag!

3 kommentarer:

  1. Necessär i det här utförandet kostar 175 kr. Just den här necessären såldes i Clarabutiken idag, så den finns tyvärr inte kvar. Men Morsan & jag syr upp nya i samma stil! :)

    SvaraRadera
  2. Underbar necessär! Jag ska kika inom denna vecka och ta mig en kaffe och kolla in era fina grejjer.

    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Tack Linda, va söt du är! :) Välkommen in på kaffe! Å du, vi har massa grejer i våra hyllor som är "livsfarliga" för dej.. ;) Kram M & J

    SvaraRadera