23 juli 2010

Byxor till lilla Någon..

Morsan & jag syr byxor till lilla Någon.. Jag känner lilla Någon väldigt väl (flera gånger om dagen i af!) men jag vet inte riktigt vem han eller hon är..

När man kikar på utbudet av bebiskläder är det mycke rosa och mycke blått.. Å visst, när bebisen väl kommit ut och man vet vad det är för en liten filur, då kan man ju köpa de färger man vill..
Men de där första kläderna som (oftast) ska köpas till en bebis som man ännu inte vet könet på, de vill i allafall jag gärna ha i mer neutrala färger.. Vitt, beige, grått, rött och jeansfärgat..

Morsan & jag har sytt supersöta små jeans som passar när beisen är alldeles ny i världen, å oavsett om det är en kille eller en tjej.. Jeansen är sydda i ett mjukt fint tyg som känns mjukt mot bebisen hud.. Mjuk mudd i midja och benslut och liten ficka som fin detalj..  Vi har redan sålt flera par i lite varierande utförande, de visas efterhand. Just idag tänkte Morsan & jag visa lilla Någons egna.

Ljusa jeans i rymlig baggy modell, mjukt bomullstyg..
Fram..


















Vit mudd i midja och benslut, neutrala färger som passar alla..




































Bak..


















Fin bakficka till viktiga grej-saker.. ;)






























Är bebisen liten kan man vika muddarna så blir byxorna kortare.
Fram..


















..å bak med uppvik!



















I just det här utförandet kostar byxorna 275 kr, men Morsan & jag kan också sy dem i andra tyger, med eller utan ficka eller bokstav om man vet namnet på bebisen.. Även fint med figurer, hjärtan, blommor eller likande.. :)

Morsan & jag har även börjat sy en del långkallingar/tights i varierande färger, de visar vi upp allt eftersom.. Mycket användbara, mjuka och sköna byxor i mjuka stretchiga material som kan användas när bebisen är nyfödd.

Vi har fått mycke komplimanger och beröm för mamma-klänningen som vi visade igår! Tusen tack för det, jättekul att höra! :) Sen fick jag mail från en mamma som sa att just modellen med axelbandslöst och smock över bröstet är smart när man ska amma.. Ännu en fördel! :)

Ja, just nu längtar jag ihjäl mej efter lilla Någon, tänk att få stoppa någon i de där små små jeansen på riktigt.. Känns alldeles ofattbart än så länge..

Ha nu en riktigt skön helg! Kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar