11 april 2010

Typ som Brämhultsjuicen..

Idag är det söndag å helgen innebär finfrukost med det lilla extra hemma hos oss.. Oftast köper vi nybakat bröd, gott pålägg, grönsaker, frukt, yoghurt, te å och god, färskpressad, lite finare juice,  Brämhultsjuice..
Å såklart gärna snittblommor å levande ljus på frukostbordet..
Det är egentligen ingen stor grej, men det ger oss den där sköna känslan, den som man får när man unnar sej å skämmer bort sej lite extra..

Så satt jag å tänkte på det i morse när vi åt frukost å solen gick upp över hustaken här i Göteborg..
Att jag vill va som Brämhultsjuicen..  Alltså, att Morsan & jag ska "kännas" så.. Kännas som något utöver det vanliga, något med det lilla extra som man unnar sej..

Morsan & jag-plagg är kanske inget man köper i dussintal (fast det får man såklart gärna om man vill) utan snarare nåt som man köper till sej själv, sina barn eller som gåva när man vill unna sej eller en vän nåt speciellt..
Byxor med finaste namnet, en alldeles egen madicken-klänning, en måttsydd snygg blåsa till bröllop eller fest, en dopgåva, en broderad kudde med initialer eller årtal, en skön vetekudde, en snygg necessär i favoritfärgen, en mössa i favorittyget eller gardiner som är måttsydda efter just era fönster..
Personliga grejer som ger den speciella känslan.. Saker som är fina både till vardag och fest och oavsett när man använder dem så känns de lite speciella.. :)

Precis så vill Morsan & jag va..

Finfrukost hos oss i Göteborg denna söndag morgon..


















Godaste frukostjuicen..


















Å så här gla blir man av den.. ;)


















Hoppas ni tycker min liknelse är preciiis lika bra som jag tycker.. :)

Men nu är ju det här en blogg med hemsydda produkter. Så därför visar jag även gardinen i vårt köksfönster, för den har jag sytt.. Gardinlängden med hällor upptill är sydd i beige bomullsvoile. Enkel gardin som ger fint ljusinsläpp..


















Hoppas ni har haft en riktigt riktigt trevlig helg!
Kramar från Morsan & jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar