27 april 2010

En alldeles ljuvlig sak..

Filippas klänning är alldeles ljuvligt söt! Alla prinsessors dröm..
Sydd i småblommigt bomullstyg, rosarutigt tyg, spetsar och sidenband.. En riktig sommarklänning i sval skön kvalité.

Fram..

Bak. Klänningen är sydd med knappar hela vägen ner i ryggen.


Längst ner på klänningen återkommer det gammelrosa tyget med en vit spets och ett smalt gammelrosa sidenband.
Morsan & jag!  

Ja sånna här kretaioner finns hos Morsan & jag och den här typen av klänningar och kjolar kan, precis som allt annat vi tillverkar, sys upp i oändliga variationer. Igår fick vi en beställning på en liknande klänning till en liten tjej som är mindre än ett år, Filippa är några år äldre, men den gör sej lika fint på båda två! :)

Våra grejer är poppis och det tackar vi såklart Er för!
Nu ska jag ut på långpromenad i solen, det är ju rena sommarvärmen ute! Helt otroligt härligt!
Kram från Morsan & jag!

2 kommentarer:

  1. Guuud va spännande det är! Jag längtar tills Isas klänning blir klar=). Och den här va jätte fin!

    SvaraRadera
  2. Tack Emma!
    Klänningen kommer va klar i god tid till dopet! Å den kommer bli jättefin! Jag lovar! :)
    Kraaam Lisa

    SvaraRadera