28 januari 2010

Necessär nr 2 med fjärilar på

Här kommer utlovade bilder på den andra necessären med det fina lila fjärilstyget på.
Den här har ett annat foder, för vi vill ju helst inte göra flera likadana!













Lilarutig foder.













Baksidan.































.







Den lilla necessären passar bra för sminket i handväskan eller om morsan ska ha med några nappar eller skallror i skötväskan. Den rymmer de små nödvändigheterna helt enkelt!

Jag har sytt och hängt upp en gardinlängd tilll köket i nya lägenheten ocn även hängt upp hissgardiner i linnetyg i vardagsrummet som morsan har sytt till mej tidigare. Jag hade sån tur att de passade i fönstren här med! Ska fota dem å lägga ut dem så hoppas jag de inspirerar er.. :)

Morsan & jag tycker ni ska unna er något gott såhär på kvällskvisten. Här blir det en stor kopp med varm choklad, mumma! :)

3 kommentarer:

  1. Heihei:)

    Så utrolig stilig og fin toalettmappe!! Kjempe fint stoff, og søte sommerfugler... dere er så flinke!
    Og derfor fortjener dere kreative sjeler en bloggaward!!
    Gå inn hos oss og hent den, og lim den inn på siden deres:)

    Gleder meg til å se bilder av gardinen og leiligheten:)

    Ha en fin helg,
    Klem L :)

    SvaraRadera
  2. Hei snuppa:)
    Så utrolig fint det stoffet var...... Kanskje det også kan bli en søt sommerkjole, med rynket skjørt og brede skulderstropper, og litt matchende tyll som underskjørt i str 3-4 år????:):)
    Syr dere toalettpunger med brodert navn på også? Tenker på gave til mine to nieser....
    Hvordan er det ellers med deg????:)
    Klem
    H

    SvaraRadera
  3. Hej båda systrarna Andersen! :)
    Tusen tack för all beröm och ett jättestort tack för blogawarden, vi blir så otroligt glada! :)
    Jag ska lägga ut bilder på gardiner och lägenheten så fort jag hinner! :)
    Det lila tyget är otroligt fint, verkligen en favorit! Men det är ganska tjockt bommulstyg, så frågan är om en klänning (kjole) i det tyger blir bekväm att ha på sej. Jag kan ta med en bit till dej H. nån dag så får du känna på det! Allt för kunderna vet du! ;) ;)
    Vi har sytt ganska mycket kläder med barnens initialer på, de är jättepoppis! (ska lägga ut bilder på det!!)
    Vi har inte broderat något ännu, men vi kan ju alltid försöka med broderi eller sy namnet med tyg på necessärerna (toalettmappene). Allt är bara bra med mej! Koser meg med fri i helgen vet du!
    Många kramar och än en gång tack!
    Lisa / Morsan & jag

    SvaraRadera