11 januari 2010

Sånna här hade jag när jag va liten..

Morsan & jag (fast minus jag, för morsan har sytt dem alldeles själv) har sytt kinatofflor. Perfekta till kalla små fossingar. Storleken kan vi tyvärr inte uttala oss om, eftersom de är sydda på fri hand.
Båda paren mäter ungefär 10 cm från häl till tå och stängs med kardborreband.
Det första paret är sytt i finspårig röd manchester med cremefärgade prickar och de är fodrade med matchande cremefärgad fleece. Oemotståndliga!













Sulorna är också i manchester..


















































Det andra paret är sydda i finspårig chokladbrun manchester med rosa prickar och de är fodrade med matchande rosa fleece.  De är i ungefär samma storlek å minst lika oemotståndliga!






























Vi kan sy kinatoffler i storlek efter önskemål, hör av er om era gullegrisar fryser om fossingarna, så fixar vi det!
Morsan & jag ska sy fleecebyxor under nästa vecka. Det använder vi själva under överdragsbyxorna nu när det är så kallt och vi vet att de värmer. Bilder läggs upp efterhand som de blir klara.

Kramar från oss! :)

4 kommentarer:

  1. SARAS gillar detta :o)))

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Mamma tipsade mig att kolla in eran blogg.. Vad mysig den är! jag blev super inspirerad att sy och har större delen av helgen kollat in mönster och tyger på nätet :) Jag ska själv ha en liten knodd idagarna och risken är väl att den kommer får utstå att bli klädd i mina egensydda kreationer ;) Om jag inte minns fel så tror jag att jag oxå hade ett par av dessa tofflor när jag var liten och att det är Sonja som har sytt dem :) Kanske jag kommer in med en beställning på dessa när bebben har kommit!

    Många kramar till er!

    /Linn Johansson dotter till Anna-Britta Johansson, f.d. Anderssons

    SvaraRadera
  3. Hej Linn,
    va kul att du gillar våran blogg och jättekul att vi inspirerar dej! :)
    Egensydda kreationer är väl de allra bästa, å tofflorna är ju såå söta! All lycka till med kommande bebisen och hälsa så gott till familjen från oss!
    Du är välkommen att höra av dej när du vill!
    Kramar från Lisa / Morsan & jag

    SvaraRadera