5 januari 2010

Morsan & jag expanderar..

..Å då snackar jag (faktiskt) inte om våra midjemått efter julens mumsande av mat och choklad..!
Nej, eftersom företaget går sådär alldeles otrolig strålande bra, bygger Morsan & jag ut å skaffar oss utöver Årjängataljén också en ateljé i Göteborg.. ;)

Jag ska villigt erkänna att jag förvränger sanningen lite här.. Sanningen är att jag och sambon flyttar till Göteborg för studier medan Morsan bor kvar med Farsan här i Årjäng, i de Värmländska skogarna.

Morsan & jag som företag blir kvar i Årjäng men när jag har flyttat blir det ju lättare för er som bor i Göteborgsområdet att beställa grejer utan att behöva betala frakt.. Jag kommer att åka upp till Morsan med jämna mellanrum för att hämta varor och kika på tyger m.m. (Men kanske mest på grund av extrem mammesjuka!!).
Symaskinen tar jag med i mån av plats i våran lilla lägenhet.. :)

Vi har fått en beställning på en necessär från Stockholm och jag kan meddela att frakten, som betalas av kunden, uppgick till 12 kronor. Det är överkomligt tycker vi.. Sen är det ju otroligt skoj att folk hittar hit till bloggen :)

Dagens plagg här i bloggen är en plyschkjol med resårmudd i midjan. Kjolen är i varm ceriserosa och sydd i storlek 122. Snygg till strumpbyxor å topp!
Kjolen fram..












..å bak!






























Nu ska vi packa de sista kartongerna och i morn bitti går sista flyttlasset till Göteborg!
Det ska sys gardiner m.m. till nya lägenheten så de lägger jag upp här när de är klara!

Kram från Morsan & jag

3 kommentarer:

  1. Hej =)
    Syr ni hundtäcken på beställning också?
    Det är -37 grader här och det är inte bara jag som fryser. =)

    SvaraRadera
  2. Hej Neta,
    37 minusgrader låter verkligen kallt! Förstår om hunden/hundarna fryser! Hundtäcken kan vi säkert ordna i en eller annan modell. Har du något mönster eller förslag på mönster?
    Kram från Lisa

    SvaraRadera
  3. Jag har tyvärr inte något mønster, men ett tacke med kardborre runt magen är mest praktiskt.

    Sedan hade det varit "hura bra som helst" om det gick att sy på fickor som man kan ha bajspåsar eller godis i =)

    Jag kan ingenting om sykonsten så jag är tacksam för allt ;)

    SvaraRadera