21 november 2011

Måndag och helgen som gick!

Så va det måndag igen, lika bra å köra igång!

Helgen spenderade jag med familjemys och shopping på lördag dag, barhäng och kalasande på kvällen och plugg på biblioteket hela söndagen.  

Morsan hade turen att spendera helgen i Stockholm med far, min ena bror och ett helt gäng med motorintresserade människor. Det va nämligen 75-års jubileum för svenska bilsportsförbundet och utdelning av priser, som bl.a. min bror Per fick ta emot! Det hela firades med bankett i Blå hallen och Morsan hälsar att det va supertrevligt!

Stockholms stadshus



















Menyn för kvällen skvallrar om att det åts och dracks gott..
















Men nu är det som sagt måndag och dags för nya friska tag!  
Morsan & jag visar Ludvigs snuttefilt idag. Han "snuttar" inte så mycket med den, men han har med den till dagis ibland och när de sover middag brukar han gosa in sej i den! Här hemma används den mest när han "gömmer sej" å vi leker tittut!

Snuttefilt sydd i vit lakansväv med namnet i jeanstyg!













Öglor så att filten kan hängas på Ludvigs krok!













 Rutiga små blommor med "lösa" blad, pillvänliga!




















Skönt att ha nåt som känns å luktar "hemma" när man är på dagis!

Ha en fin dag allihop, önskar Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar