7 november 2011

Gossigt & helgen som gick!

Den här fina snuttefilten har en gossig liten gosse vid namn Filip fått!
Sydd i mjuk, vit lakansväv med ballonger i rödrutigt, blårutigt, gråprickigt och jeanstyg!

















 














Öglor i ena hörnet som bebisen kan pilla på..



















..men som också funkar perfekt att hänga upp snutten i, t.ex. på barnvagnen eller på en krok.


Helgen som gick bjöd också på "gossigheter" - ätbara sådana! Jag är svag för det där med å gå en promenad till nåt mysigt fik på helgen (å gärna på veckorna också, men då hinns det ju sällan med!). Sitta ner å äta nåt gott å dricka kaffe. Kika på folk med fina kläder, ,få idéer, "sno"små detaljer.. Mitt favoritcafé, Castellet som ligger i Linné hade till min stora sorg stängt.. Men vi satte oss på Le Petit Café i Haga istället. Ett trångt, litet café i fransk stil där man får knô ihop sej, gott och gemytligt!

D. och Ludvig åt lasagne med saffran i..



















Jag åt en riktig favorit: Panini med pesto, chévre, tomater och honung!



















Sen kom vi till det svåra.. Att välja dessert..

Nåt slags wienerbröd med frukt.. Eller..



















..citron och marängpaj med fikon..



















Nej, den här gången fick det bli den här: Cheesecake med blåbär!



















Å I lördags va det dessutom så varmt att vi kunde sitta ute och fika, inte så ofta det händer i november månad!




Ha en fin måndag, kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar