18 november 2011

Bästa klassen..

Idag är det fredag, härliga fredag! :)

Som ni kanske vet är Morsan ledig från vanliga jobbet på fredagar, då sys det vackra grejer i långa rader!
Jag som studerar, har tyvärr inte så mycket tid för att sy just nu! Men ibland blir det lite tid över å då syr jag gärna snuttefiltar, byxor, mössor eller förvaringsbunkar.

Den här förvaringsbunken har A. i min klass fått av mej. Jag går nämligen i världens bästa barnmorskeklass här på universitetet i Göteborg. Vänliga, goa å snälla  är de hela bunten!
När en tjej i klassen berättade att hon va gravid fick hon en stor kasse med mammamage-vänliga plagg av mej å som tack fick jag hemlagat surdegsbröd!
Å eftersom O. och A. i klassen hade lite bättre begagnade höstkläder efter sina barn som passade min Ludvig fick han dem! Så himla snällt å bra på många sätt att kunna bytlånas och ge bort istället för att slänga!

Som tack för kläderna sydde jag en mössa till O´s dotter (den visade vi i förrgår) och en förvaringsbunke som förhoppningsvis passar bra hemma hos A.

Förvaringsbunke i beige med vita prickar och beige och vitrandigt.. Smal spets på det!















Bunken med uppvikt kant, passar t.ex. bra när bunken ska användas som blomkruka..














Bunken är vändbar, så här ser den ut då..















Förvaringsbunken funkar fint att ha godis eller nötter i till jul, som blomkruka eller till smågrejerna i badrummet eller köket!

Fler förvaringsbunkar från Morsan & jag ser ni HÄR!

Igår firade vi födelsedag här, D. fyllde år å det firades med fin blomma, presenter och godaste glassen från Lejonet & Björnen, alla glassälskares dröm!

Ros till min kära!



















Svårt å hålla fingrarna borta när det serveras förstklassig glass!



















Ha en riktigt fin helg, önskar Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar