29 augusti 2011

Mera monster & mera födelsedagsfirande.. :)

Hej nya vecka! :)

Här är det verkligen full rulle med inskolning på dagis å skola för både mej å D. Även Morsan har ju börjat på skolan, dock som lärare då! Ja det är späckat schema, men vi syr så gott vi hinner å visar allt i bloggen eftersom!

När vi visade de fina monsterbrallorna i förra veckan så kom jag att tänka på ett av de allra första par byxorna Morsan & jag sydde. Bilderna är halvkassa men byxorna är jättesöta!

Chokladbruna manchesterbyxor med blågrön mudd och litet monster fram på sidan.




















Byxorna är sålda sedan länge, men tygerna finns kvar. Chokladbrunt passar fint i höst och just manchester passar bra till mindre barn som behöver byxor som funkar ute men som ändå är lite mjukare.

Det är alltså snart 2 år sedan vi sydde de här byxorna, för i slutet av denna veckan fyller Morsan & jag  2 år! Tänk va snabbt det går! Kul med ett företag som växer å gror å "sprider" sej över landet. Många är det som kikar in på bloggen och folk från när & fjärran lämnar förfrågningar och beställningar!

Å sist men inte minst så firar vi ännu en födelsedag i augusti, för idag fyller kära Morsan år! Massa kramar från oss i Göteborg till världens finaste mamma/mormor Sonia! Du är guld värd och vi saknar dej extra mycke just idag!

"Mor, kära mor. Vem är väl som du? Ingen i hela världen.."

Morsan, mormor, Ludvig & jag! 


 

















Blommor till mor!




















(Samtliga bilder är ftograferaade i mors trägård augusti 2011).

Ha nu en riktigt fin måndag, önskar Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar