27 mars 2010

Kalasfint!

Vill man va extra fin till kalas eller fotografering är det kul å beställa nåt från Morsan & jag. Då får man garanterat ett måttsytt personligt plagg som ingen annan har. En klassisk klänning är lika fin att plocka fram till barnbarnen om 20-30 år.
Den här klänningen är sydd i ett ljusblått bomullstyg med små rosa blommor upptill och nedtill och med blått linnetyg på mitten. Spetsar förstärker Madicken-stajlen!




































Blommigt bomullstyg upptill och spets över bröstet..













Söt puffärm..



















Bak knäpps klänningen med små knappar hela vägen.

Å så här kalasfin blev Wilma i sin fina fina klänning! :)
Morsan & jag säger tack till Wilmas mamma V. för fina bilden. 
 I övrigt har vi fått beställningar på dreglisar å vi har sytt upp några i väldigt finurliga modeller med extra finesser.. De kommer inom kort! Ha nu en riktigt skön helg! Kram från Morsan & jag

7 kommentarer:

  1. Ni slutar då aldrig att förvåna och överträffa mina förväntningar. Jag kände direkt när jag såg de första bilderna att en live-bild skulle jag nog efterlysa. Vad dyker då upp som sista bild? Jo, en helt underbar bild på en söt tjej i supersöta klänningen! Tummen upp! Eller förresten. Vi kör båda!!!

    SvaraRadera
  2. Tack för tummarna upp!! :) Wilma är verkligen söt i klänningen å det känns kul å köra på den här stilen nu när våren kommer.. :) Som vi skrev i inlägget om våra visioner känns det otroligt viktigt att sy saker som är personliga och "egna", liksom typiska "Morsan & jag-plagg", de här klänningarna är en sån grej..
    Morsan & jag önskar lycka till med dina projekt å ditt företag, hoppas det går riktigt bra å att du hittar dina typiska "skrot-favoriter"
    Kram Lisa!

    SvaraRadera
  3. Guuuudamejjjen vilken fin klänning! Mennne, ska ni hålla på såhär så kommer jag aldrig kunna bestämma mej.. eller gå i personlig konkurs...=)

    SvaraRadera
  4. Aaaaaaaa, den är verkligen söt Emma. Å fler i samma stil kommer att läggas ut eftersom.. Förstår om du inte kan bestämma dej, jag vill t.o.m. ha alla, fast jag inte har nån bebbe..
    Vi ses i påsk! (Då har vi fått ännu mer tyger å välja på, bra va!? ;P).
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Å Wilmis är så söt i sin fina morsan&jag-klänning!!

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag längtar efter mina dregglisar:P

    SvaraRadera
  7. Ja Linda, Wilma gör sej verkligen bra i klänningen! Så söt så.. :)

    Jessica: Dina dreglisar är skickade, ligger antagligen på nåt postkontor å "ruvar" tills på tisdag.. Hoppas ni blir nöjda!

    Kram Lisa/ Morsan & jag

    SvaraRadera