19 december 2009

Necessärer..

..är viktiga saker! Eller så kan man ju åtminstone stoppa viktiga saker i dem. Morsan & jag har sytt necessärer nu och de finns i varierande storlekar. De mindre passar för smycken, sminket i handväskan, till napparna eller en blöja i skötväskan. De större rymmer tandborste å hela kittet när man ska sova över eller resa bort! Bra julklapp!
Jag å kameran är i vanlig ordning inte helt överens, så färgerna skiftar tyvärr en del på bilderna..  
De här två necessärerna är i en större modell, i mörklila tyg och med foder i äppelgrönt resp. rosarandigt.













































De här necessärerna är gråprickiga med rödrutigt foder respektive rött foder med vita prickar på. Den mindre är redan såld, men vi kan sy fler i liknande färger om så önskas..































På de mindre necessärerna finns en liten ögla för upphängning, här under får du kanske en uppfattning om storleken också..































Den här necessären är i en mindre storlek, rosaprickig med rosarutigt foder..
Här med Morsans matchande tandborste (tandborsten är inte till salu..)

 











Å sist å även minst, en liknande som den ovan fast med lilarutigt foder..


























Farsan är inge vidare på att sy, (det tror jag inte i alla fall, men jag lovar att återkomma om det skulle visa sej att han har färdigheter i ämnet) men han är däremot en hejare på att baka. Så nu blir det nybakad "kake" till frukost, känns som en bra start på den här iskalla vinterdagen..
Morsan & jag hälsar go helg till er! :)

1 kommentar:

  1. Morsan & jag har endast kvar de två små rosa necessärerna. Men vi syr fler om nån önskar!
    Kram :)

    SvaraRadera