4 december 2009

Hissgardiner

Morsan & jag syr ju inte bara vetepåsar och barnkläder. Vi gör beställningsarbeten också! Så om ni har nåt snyggt tyg liggandes som ni till exempel skulle vilja ha en kjol eller kuddfodral av, är det bara att höra av sej till oss! De här hissgardinerna, som är sydda av gamla lakan med monogram på, har Morsan sytt..
Det är Linda som har beställt dem till sitt vackra hem nere i hamnen, å så här tjusigt blev det i vardagsrummet med de nya måttsydda gardinerna.. :)

































Vid trappan hänger den här hissgardinen som har ett lite annorlunda monogram och broderi.


















Gardinerna knyts upp med band i fina rosetter.


















Hissgardinerna fästs med krokar i fönstret.


















Linda bloggar om inredning på http://www.jolinsinredning.blogspot.com/, och där tycker jag absolut ni ska kika in..!

Just nu har vi fullt upp och syr på diverse beställningar.. Morsan syr finklänningar i taft till både vuxna och barn och jag syr på.. nåt som jag inte kan skriva här..! För det är en beställning på en present till en nyfödd liten tjej.. Förhoppningsvis får jag lägga upp en bild på de grejerna här senare, för de blir så söta så..

Idag ska vi beställa nya tyger, det blir en hel del plysch och manchester och stretchigt jeanstyg.. Vi ska försöka oss på att sy "jeaggings", alltså jeansleggings, i minimodell.. Vi har fått en förfrågan om att sy sånna och de är ju både sköna och snygga på oss vuxna så varför inte på de små..

Men nu får jag nog försöka övertyga morsan om att det där "frukostmötet" som vi ska ha idag, gör sej bäst på café.. Jag är sugen på en räkmacka!!

Sköt om er och ha en riktigt go helg!
Kram från Morsan & Jag 

3 kommentarer:

  1. Guuuuud va de blev snyggt! Helt i min smak!!

    SvaraRadera
  2. Hej!! Kikar in hos er för första gången & sååå mycket fint ni gör.. Ljuvliga hissgardiner..
    Trevlig kväll!!
    Mvh Cecilia

    SvaraRadera
  3. Tusen tack till er för beröm å tack till Linda för att vi fick fota hos dej.. :) Hissgardinerna blev verkligen jättefina och nu söker jag efter gamla lakan med ljus och lykta.. Kram Lisa

    SvaraRadera