31 december 2009

Gott Nytt År!

Så är årets sista dag kommen..

Morsan & jag blickar tillbaka på 2009, året då vårat lilla företag startades efter många om och men (och förhoppningsvis efter konstens alla regler!). Pappersdjungel, tygdjungel och bloggdjungel.. Tänk så mycket jobb vi (å i ärlighetens namn speciellt Morsan) har lagt ner på allt..

Vi har tvättat och strukit linnetyg, sytt vetepåsar och fodral i massor.. Vi har sytt barnkläder och hissgardiner.. Vi har köpt in tyger efter jakt i både kataloger å butiker.. Inhandlat mönster, provsytt necessärer.. Morsan har gjort flera beställningsarbeten och jag har börjat med bloggen.. Morsan & jag-bloggen.. :)

Sen har vi även sytt fel å dragit en å annan ramsa när tyg-gudarna varit emot oss. Ja, en klänning vars halsringning passade en ål stod jag för i början av karriären å ett par, tre ihopsydda byxben står jag för med..  Morsan har sytt knapphål på utsidan av muddar och föreslagit mönster som var moderna i mitten på 90-talet.. Inte okej.

Men mest av allt har vi haft roligt. För det har Morsan & jag lovat varandra. Vid sidan av våra "riktiga" jobb, gör vi det här för att det är kul.. För att få vara kreativa och för att få umgås å vara tillsammans.. Å mycke fint har det blivit, ja tänk va duktiga vi är! ;)

Årets sista alster från oss är en nyårsblåsa som Morsan har modellsytt.. Den sitter som en smäck på nyårspinglan som har beställt den och vi hoppas få se en å annan bild från festen i efterhand..
Om inte annat så kommer det en förhandstitt här..
Klänningen är knälång och sydd i vinrött tyg som skiftar i svart med svart foder och kort ärm. Klänningen är sydd i storlek 38 efter ett mönster från Burda som finns på Bugano.
Fram..

















 

















..å baksida med dold dragkedja i ryggen



















Morsan & jag tackar för ett fint 2009 och önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År, 2010!

3 kommentarer:

  1. Jag önskar er lycka till i fortsättningen och ett riktigt gott nytt år!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. En alldeles fantastisk GOD FORTSÄTTNING på det nya året, och morsan&jag önskar er också
    LYCKA TILL!! med ert bloggande och företagande.

    SvaraRadera