30 juni 2011

Manana..

Manana betyder "i morgon" men innebörden av ordet är även, "slappa" "ta det lugnt.." Bra inställning sånna här heta dagar! Manana är också namnet på en tapasrestaurang på Kungshöjd i Göteborg! Otroligt mysigt ställe med kanongod mat..

Morsan & jag tar det manana.. ;)



















Var sitt glas rött, grillat lamm, lax i mojo rojo, vitlöksbröd, friterad bläckfisk, getost och rödbetor,  baconlindad sparris, vitlöksmarinerade champinjoner, m.m. m.m. Rekommenderas varmt!



















Ludvig smakade på en hel del men gillade vällingen bäst.. ;)



















Morsan & jag tar det inte lugnt så särskilt ofta, för det finns alltid beställningar som ska sys, fotas, skickas iväg eller visas i bloggen! Å under veckan här i Göteborg har vi jagat tyger och köpt in ca 25-30 nya vackra sådana! Ganska många trikåer som blir perfekta "långkalsongs-brallor", mössor, dreglisar eller muddar på jeans! Vi visar ett urval av alla tyger en annan dag.. Idag ska vi visa två riktigt vackra blåsor.. Kul med prinsessklänningar som är i andra färger än rosa!

Turkos klänning med vita prickar och blommor i olika färger..














Rött band med vita prickar runt livet, rosett och knapp mitt fram som pricken över i..




















Fåll och brodyr nedtill på klänningen..

 Klänningen bak (tyvärr är bilden lite mörk, färgerna är mer rättvisa på de andra bilderna!)














Röda små hjärtformade knappar bak..





Klänningen är sydd i storlek 74/80 och finns hos Jolins Home i Årjäng!

En liknande klänning sydd i samma tyg, men i storlek 92/98 har Morsan & jag också sytt!



















Rosett i rött ripsband med vita prickar mitt fram på klänningen..




















Samma ripsband med vita prickar finns nedtill på klänningen!



Allra nederst på klänningen sitter en vit brodyr!













Klänningen bak..



















..med runda röda knappar i nacken!




















Båda klänniingarna finns som sagt hos Jolins Home i Årjäng! Har du inte möjlighet att besöka butiken (vilket verkligen rekommenderas, för den är supermysig!!) så öppnar snart butiken sin webshop! Där finns även kläder från Morsan & jag!


Mås å gott i solen! Kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar