16 juni 2011

Man får väl ändra sej..

Ja man är väl inte sämre än att man kan ändra sej..

En av våra tygleverantörer säljer tjusiga vaxdukar som blir kanonfina haklappar! Vaxduk på utsidan, mjukt skönt foder på insidan och kantband i bomull runt hela haklappen. Extra stor ficka på magen som göra att det allra mesta som missar munnen hamnar där i!

På tvättrådet står det att vaxduken endast tål handtvätt! Haklappar som används dagligen får en tråkig färg och lukt om man inte sköljer upp dem efter varje måltid. Å hur sugen blir bebben på käk om det luktar pyton strax nedanför hakan..?!

Jag har varit flitig och handtvättat haklappen ofta, men efter nån månad blev haklappen ändå lite dassig.. Vad göra? Jo, jag chansade och stoppade den i tvättmaskinen på 40 grader och ut kom den fräschare än nånsin! 

Jag har nu tvättat den ett tjugotal gånger och det enda som hänt är att fodret på baksidan sitter lite löst, men det spelar ju ingen som helst roll då haklappen fyller sin funktion i allra högsta grad i allafall! Å fodret hålls ändå på sin plats av kantbandet!

Sen får man såklart ha i beräkningen att en haklapp som används väldigt ofta har en viss livslängd innan den bör bytas ut även om man tvättar den ofta!

Så nu ändrar sej alltså Morsan & jag  om tvättrådet på våra haklappar och meddelar att de kan tvättas i 40 grader, om ni "står ut med" att fodret på baksidan ev. släpper lite lite granna här å där efter ett tag.. :)

Haklappar från Morsan & jag..

Haklapparna kostar 100 kr och kan fås i en mängd färger i antingen rutigt eller prickigt! Det hänger en hel hög i Clarabutiken, för Er som inte har vägarna förbikan vi självklart skicka dem per post!

Ha en fin dag önskar Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar