22 juni 2011

Baka baka liten kaka..

På midsommarafton ska Morsan & jag, våra familjer å goda vänner duka långbord i trädgårn och njuta av ett rejält knytkalas! Grillat, hemgjord potatissallad, sill, färskpotatis, pajer, jordgubbar, rosévin och kanske en och annan öl eller nubbe! Det kan ju inte bli annat än välldans bra!

Kommer jag över några  av de goda recepten på knytkalaset så lovar jag att dela med mej i bloggen senare! :)

Oavsett om det är midsommarfest eller vardagsmat som ska lagas är det bra att ha ett tjusigt förkläde som skyddar kläderna! Det här fina förklädet fick lilla B. av oss när hennes lillasyster döptes. Vi tänkte att det vore en passande present eftersom lilla B. stortrivs i sitt eget lilla leksakskök. Jag har blivit bjuden på låtsasfika där, så gott så! ;)

Rött förkläde med vita hjärtan måste man ju ha i sitt kök..



















Ficka fram, perfekt för viktiga grejsaker!


















Förklädet bak med knyt runt midjan..


















Långa band..













..blir en snygg rosett!













Förklädet är sytt att passa från ca 2 år och upp till ca.10-12 års ålder! Tänk på att aldrig aldrig lämna barn med plagg som har en ögla runt halsen utan tillsyn! Hemska tanke om olyckan är framme!

Alla våra plagg som är sydda med någon form av förslutning, t.ex. tryckknappar, vanliga knappar, eller kardborreband i hals eller nacke kontrolleras noga så att allt sitter ordentligt fast! Vi ber Er ändå att kontrollera att inget är löst en extra gång, för barnens säkerhet! 

Ha en fin onsdag, kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar