7 september 2010

Dags för långbyxor..

Såg första gula lövet falla när jag va ute å gick igår, å visst är väl luften lite klarare även om dagarna är soliga å ganska varma än så länge. Hösten är på väg å det är en vacker tid vi har att se fram emot! Med hösten kommer kylan å det är dags att förnya garderoben. Långbyxor, långärmat, mössor å overaller..

Morsan & jag har sytt massvis av långbyxor, de flesta är redan sålda men det finns några kvar.. Vi har fotat alla byxor så de kommer att visas upp här under hösten som inspiration. Velour, jeans,  fleece och manchester-tyger syr vi sköna å snygga byxor i.

De här jeansen tillhör Milo, sydda i ljust jeanstyg med vita muddar och en fin bil på rumpan..

Fram..



































..å bak!


















Randig bil med rutiga hjul. Milo har en matchande dreglis i samma tyg!



















Morsan & jag syr efter era önskemål, å Morsan syr på en superfin fleeceoverall i gammelrosa med matchande muddar just nu. Den ska lilla Lykke ha till Årjängs marknad, Mâten, som äger rum tredje helgen i september. Då brukar det va riktigt höstväder å ganska kyligt så den kommer va perfekt då!

Här i Göteborg skiner solen så Ludvig å jag ska ta oss en promenad ner till stan. Får se vad vi hittar där!
Sköt om Er! Kram från Morsan & jag!

2 kommentarer:

  1. Å Lykke älskar sin nya fleecedress!!

    SvaraRadera
  2. ..å så härligt att höra! LYKKE blev så otroligt söt i sin nya dress ( fast det är hon ju hela tiden..) Nu är hon redo för Årjängsmarkanden...
    Sonia/morsan&jag

    SvaraRadera