16 november 2009

Kalla händer och öroninflammationer!

Hallå där! :)
Morsan & jag kommer ständigt på nya användningsområden för våra vetepåsar. Häromveckan när min sambo D. fick öroninflammation, la han varma frottéhanddukar mot örat för att lindra smärtan. Frottéhanddukarna blev snabbt kalla, så det va ett evigt värmande i mikron.. Jag sydde en liten vetekudde i stället som höll sej varm mycket längre. Perfekt att lägga mellan kudden och örat. Den lindrar gott!
Ett bra komplement till smärtstillande tabletter för alla er som får ont i öronen såhär i förkylningstider..

















Jag är oftast väldigt kall om händerna, så jag sydde en till mej själv med. Varm å go vetekudde i lagom storlek till händerna!

Vetekuddarna finns i lite olika storlekar och värms i mikrovågsugnen i max en minut tillsammans med ett glas vatten. Vattenångan förhindrar att vetekornen torkas ut. Vetekudden kostar 25 kr.

















Morsan & jag har också sytt upp en typ av toffla som är skön om man är kall om fötterna, en långsmal vetepåse som är perfekt att lägga i barnvagnen eller åkpåsen när det är kallt ute och en vetepåse med band på som kan fästas runt magen om man är gravid och har foglossning. Mer om dessa en annan dag.. :)

Förslag och beställningar rullar in till morsan & jag å det är jättekul!
Hör av er om ni har förslag på andra produkter, så gör vi vad vi kan för att uppfylla era önskemål..

Nu blir det äppelpaj här!
Kramar från morsan & jag.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar