14 juni 2012

Vad ska detta bli..?

Alla vi har pratat med säger att när man är i New York så går man mycket och det stående tipset va: "Ta på er sköna skor!". Å mycket riktigt, vi gick ca 1,5 mil per dag! En av dagarna strosade vi igenom flera stadsdelar, bl.a. Soho där vi även lunchade och fikade. Som jag nämnde igår dök det upp nya butiker och shoppinggator bakom varje knut och bakom ett hörne väntade en väldigt söt tygaffär.

Purl´s tygbutik hade många söta tyger å jag hade gärna köpt med mig massvis. Men resväskans maxvikt på 20 kg var redan på gränsen efter några dagar så det gällde att välja några enstaka tyger med omsorg..

Spana in tygbutiken Purl i Soho, New York genom att klicka HÄR!





















Svårt att välja..




















De här två tygerna blev det till slut!



















I övrigt fanns det massvis av butiker, skyltfönster och människor att inspireras av.. :)





















































Frihetsgudinnan..




















..åsså en manlig rosa Frihetsgud(inna) på cykel?



















En krutgumma med ett härligt leende utanför New Yorks stadsbibliotek!



















Someone goes bananas..



















En man med egen stil vid Times Square! 



















Medan vi var i New York va Ludvig på semester hos mormor (Morsan) & morfar och sedan hos farmor med familj. Det gick alldeles utmärkt och vi fick dagliga uppdateringar om läget. Mormor & Ludvig va ute i trädgårn och grejade flera dagar och så här års är när man är ute väldigt mycket känns det viktigt att skydda sin hud och såklart även barnens känsliga hud.

Så.. vad ska det bli av det nyinköpta tyget? En solhatt eller två kanske? En vändbar så den matchar fler plagg ur garderoben? Jag får ta med det upp till Värmland så kommer säkert MOrsan & jag på nåt bra! :)

Ha en riktigt fin dag, kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar