28 februari 2013

Om vi bara..

Idag skissar jag på nya klänningsmodeller och byxmodeller. Inspirationen finner jag i ett skyltfönster eller i en tidning. Färgerna på en fasad, ett örngott eller hatten på en gammal dam på bussen ger mig idéer till något nytt.. Om Morsan & jag  bara hade tiden till att skissa, välja tyger, sy och finputsa på detaljerna skulle det finnas otroligt många alster.. Men nu gillar vi ju våra andra arbeten också, så det kanske är perfekt balans så här..

En av dagens skisser. Här är tanken linnetyg i gammelrosa och pastelliga detaljer i grönt och turkost.. Kanske en blomma eller något prickigt? En liten ärm? Ja vi får väl se hur det blir när det blir klart.. Inte missa!






















Linnetyget och spetsen i bakgrunden är överkastet på vår säng..
Ha en fin dag, kramar från Morsan & jag!

1 kommentar:

  1. I morgon är ni välkomna till Clarabutiken!!! Då finns morsan där och sportlovsrean fortsätter några veckor till,
    Varmt välkomna om ni har vägarna förbi Årjäng!
    //Morsan

    SvaraRadera