19 april 2011

Kvällis..

Folk verkar baka scones om mornarna, men det har då inte vi tid med! Morsan går till jobbet före 8 å vi sover till 9 varje dag, å när vi är uppe är det full rulle som gäller här! :)

Men däremot bakar vi gärna på kvällen, för då är det allt bra mysigt å äta nybakat bröd! (Å bakar man mycket, har man ju till frukost dan efter också!) Senast fick det bli scones med honung i degen och med provensalska kryddor och havssalt på toppen! Gott gott!

Mysig kvällsmat med tepåsar i liten tygbunke i linnefärgat tyg med vita prickar utvändigt, randigt tyg invändigt och söt brodyr!

















Större tygbunke i linnetyg utvändigt med rutigt tyg invändigt och samma söta brodyr som på bunken ovan.
















Morsan & jag syr även bröd/bullfat i liknande stil! Tygvalet är såklart ditt!

Bäst att passa på att njuta av solen idag, Morsan har tur å slutar tidigt så hon får njuta av solen i eftermiddag och Ludvig & jag ska träffa våra mammor & bebbar å fika på Rosencafét mitt i stan. Ett tips för Er som är i Göteborg och vill fika i lugn miljö mitt i stan!

Läs mer om Trädgårn HÄR!

Ha nu en riktigt fin dag!
Stor kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar