11 februari 2010

Blogaward!

 
Vi har fått utmärkelsen "Kreativ Blogger" av Söstrene Andersen som har bloggen:
http://sostreneandersen.blogspot.com/ En jättefin inredningsblogg med finfin inspiration.

De har gett följande beskrivning av oss:
"Morsan & jag er en mor og en datter som syr herlige søte små plagg til de minste, hveteposer og stilige toalettmapper (necessärer).."
Å vi blir ju bara sååå glada för det! Jättestort tack till er för detta!

Med utmärkelsen följer en uppgift, och det är att skriva sju saker om sej själv.  
Morsan & jag delar på de sju.. :)

1. Jag (Lisa) jobbar som sjuksköterska i både Norge och Sverige till vardags och mitt drömyrke är att en vacker dag bli barnmorska. När jag var liten ville jag bli keramiker eller statsminister.

2. Morsan (Sonia) jobbar som matte och no-lärare på högstadiet till vardags.

3. Jag (Lisa) är dotterdotterdotterdotter till en kvinna vid namn Marie Gurine. Hon kom till Värmland ifrån Seljord i Norge och hon var sömmerska. Hennes dotter och dotterdotter (min mormor) har också varit riktiga hejare på att sy.  Kanske därifrån morsan & jag har fått våra "sömnads-gener"?

4. Morsan har alltid varit intresserad av estetiska göromål, såsom teckna, måla akvarell, drejja, m.m. Hon har gått på estetisk folkhögskola (Kyrkerud) vid två tillfällen i livet och planerar att att hinna med en tredje gång innan pensionen!

5. Jag (Lisa) är väldigt intresserad av att fotografera (även om det inte alltid märks här i bloggen!!).
Jag är dock inte så intresserad av teknik, knappar, inställningar m.m... Så därför har jag tre fina kameror som jag inte kan med sådär jättebra!! Men jag tycker i af att det är jättekul! Försöka duger! :)

6. Morsan gillar att cykla! Hon cyklar till och från jobbet i stort sett året runt.

7. Morsan & jag är ett handelsbolag som startades i september 2009. Morsan slutade aldrig sy efter att hon hade börjat med syslöjd i femman. Jag va ganska kass i syslöjden så jag tog ett långt uppehåll och började sedan sy med nya friska tag för några år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar