21 mars 2013

Prickig blus!

En sån här blus sydde Morsan & jag till mig inför en modevisning där vi deltog med försäljning av en massa rabatterade produkter. Jag hade blusen på mig och fick jättemycket beröm för den, så kul! M-L frågade om hon kunde få beställa en likadan och självklart fixade vi det! (I vanliga fall syr vi inte två exakt likadana plagg, men eftersom den ena är min gjorde vi ett undantag!)

Cremefärgade blus med stora blå prickar, sydd i en vidare modell som "hänger på höften".



















Rosett i halsringningen!













Fållen nedtill ger blusen dess fina modell!




M-L i sin snygga blus, tack för bilden! 























Morsan & jag syr endast en eller några få plagg/produkter i exakt samma modell. Helst gör vi någon liten förändring för att varje plagg ska bli unikt (detta gäller t.ex. inte haklappar). Plaggen måttsys efter bäraren. Välkommen med önskemål om tyg och modell, med eller utan mönster!

Ha det gott, kramar från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar