22 december 2012

Godkänd!

Jag tror på idén om att var och en bör sträva efter att uppnå sina egna mål och drömmar (så länge det inte går ut över nån annan så klart!). Inte för att på något sätt va bättre än, eller imponera på, någon annan, utan för att det är viktigt för en själv.

En av mina drömmar har sedan tonåren varit att bli barnmorska.Det är ett mål som jag har strävat efter å snart, snart är jag där!

Som barnmorskestudent måste man få ihop 50 förlossningar för att bli godkänd. Natten mellan onsdag och torsdag var det så dags. 50 förlossningar, vilken fantastisk känsla! Jag ville ge "mitt" 50:e barn en liten gåva och självklart fick det bli något från Morsan & jag!

Present till bebis nummer 50! Polkagrisrandig mössa med jeansknut på toppen.



















Sen ville jag visa mina fantastiska handledare mitt stora tack och det gjorde jag med varsin julig, fin förvaringsbunke från Morsan & jag och en flaska gott vin.













I går kväll hade jag mitt sista pass på förlossningen och jag kommer verkligen att sakna dem. Nu väntar det sista med D-uppsatsen och i januari är det examen! Jippie!

Idag är sista dagen att delta i vår utlottning och få chansen att vinna en fin julpåse! Inte missa! Delta HÄR!

Än finns det möjlighet att fixa de sista klapparna eller kanske en gå-bort-present inför glöggfesten. Clarabutiken är öppen imorgon söndag och då finns både Morsan &  jag där! Varmt välkomna!

Kramar från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar