29 oktober 2012

Höstrusk & Klännings-material..

Morsan syr så vackra klänningar. Jag känner också för å sy en klänning. Sitta inne å höra regnet smattra mot rutorna. Knåpa, fixa, välja tyger, färgkombinationer, spetsar eller inte spetsar. Veck, rosetter? Liten ärm, ingen ärm eller puffärm..? Sy, prova nytt å svära litet när det blir fel.

Det här början till en framtida dröm. Ljusrosa linne till vänster, gammelrosa prickigt i mitten och mönstrat på ljusturkos botten till höger. Sött som socker..













Tygerna som jag köpte i New York skulle kunna bli nåtriktigt fint..



















Å den här kombinationen har vi sytt kläder i tidigare. Jag skissar på en heldress som passar de minsta som jag har fått tips om. Typ shorts-och-linne-i-ett!



















Det finns ingen tid just nu när utbildningen är inne på slutspurten. Men jag  designar i huvudet, skissar, kombinerar tyger, fotar och sparar..

Ha en riktigt fin dag, kram från Morsan & jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar