18 augusti 2010

Inspirerande miljöer och söt förvaring..

Det där om temposänkning som Morsan & jag snackade om sist va väl snarare en önskedröm än dagens sanning..
Morsan har som sagt börjat på jobbet igen och där är det full fart! Jag försöker styra upp i nyinflyttade lägenheten och förhoppningsvis kommer det bli så fint så fint.. (Bilder kommer, jag lovar!).
Så även om vi syr lite lååångsammare å tar det liiiiite lugnare med beställningarna, är det fullt upp med både det ena och det andra..

Igår tog jag paus i kartong-uppackandet och for till stadsdelen Haga här i Göteborg där jag, kära kusin M. och lilla B. strosade runt och kikade i butiker och tog en fika. Haga är en gammal stadsdel med små butiker, inredningsaffärer, loppisar och många söta cafeér. En vacker miljö som ger mycke inspiration!

Tyvärr hade jag inte med mej kameran, men ska försöka ta mej en tur igen och ta inspirerande foton. Tog dock några bilder med mobilen som jag visar upp. Jag som älskar vitt fick mej en liten tankeställare om vad mycke lite färg och fina färgkombinationer kan göra..

Gammal sliten hatthylla och vacker rosig tapet i turkos och rosa..
..och min fika på gammalt slitet blått slagbord.. :)


















Idag visar Morsan & jag förvaring som skulle passa bra på många av Hagas butiker och cafeér. Söta blommiga tygbunkar som kan användas till förvaring av det mesta..

Förvaringsbunke i linnefärgat yttertyg med romantiska blommor på och blårutigt innertyg..


Små blå blommor i yttertyget matchar innertyget..




En tygbunke till med samma fina yttertyg men med rosa innertyg med vita prickar på.

























Det rosa innertyget passar fint till de rosa rosorna på linnetyget..

















Morsan & jag!













När jag hittar symaskinen bland alla grejer här i lägenheten ska jag börja sy vetepåsar inför hösten. Morsan syr på beställningar som kommit till oss. Mössor, byxor, m.m., m.m. Allt visas i bloggen efter hand!

Ha nu en riktig bra onsdag å sköt om Er allihopa!
Kramar från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar