2 november 2010

Finfina barn å underbara ungar..

När man beställer kläder till sina barn från Morsan & jag  ber vi alltid om mått på barnet. Detta eftersom alla t.ex. 1-åringar inte är likadana i kroppen. Så strl 80, som motsvarar ungefär 1 år, är det vi utgår ifrån, sen justerar vi efter just den smalis/rundis, långis/kortis som ska ha kläderna.

När plaggen är klara brukar Morsan & jag oftast fråga om en bild eller två på det barn som vi sytt till. Men vi är också noga med att poängtera att det är högst frivilligt å absolut inget måste.
Morsan & jag fotar alltid våra alster innan försäljning och visar upp här i bloggen allt eftersom. Är plagget/grejen en present väntar vi alltid med att publicera tills vi vet att presenten är öppnad.

Fina bilder på barn, men även på vuxna och hundar, gardiner, kuddar och förvaringsbunkar har vi tagit med vår kamera och fått via mail av våra kunder det här året!  
Morsan & jag är så otroligt glada för de bilder vi fått, för där ser man ju verkligen vilken skillnad det gör att få plagg skräddarsydda efter just sitt barn eller gardiner som är måttsydda efter ett visst fönster. Det blir för det mesta kanonbra!

Morsan & jag vill härmed tacka alla som låtit oss publicera bilder å här kommer ett urval av plagg som visats under det gångna året!

Finfina barn och underbara ungar..

Lilla I. i sin dopstass..














..å T i fina mjukisbrallor, gosar med mamma P.!


















F. i fina shorts!


















Lilla L. är snabb i bena, här i sina jeans från Morsan & jag!













Snygg solhatt på nöjda F.


















..och en riktig liten stjärna i mössa, dreglis och byxor som matchar!























A. med sin vetepåse. Varm å go när man ska sova!














Å i gröngräset ligger M. i sina snygga shorts..









B. i finfin rutig tunika..



















F. i fina kortbyxor i gammaldags modell..


















..å lilla V. i vacker madickenklänning..


















Glad födelsedagsfirare i nya shorts!














Åsså lilla A. i madickenklänning i jeanstyg. Fint med randiga detaljer..


















Lilla J. i mysbrallor med stjärnor på!












..å lilla L. i sin mörkblå linneklänning inför besök hos fotografen!












 Spralliga C. ställer gärna upp på bild i jeans från Morsan & jag!


















Å söta E. i hallonröd tunika..












 Pricken över i är I´s fina klänning..


















..å A. är stolt över sin mössa som hon valt tyget på alldeles själv!














Lilla I. i helt set från Morsan & jag! Solhatt, klänning och mammelucker..


















Å O. i sin fina solhatt visar vägen..













..till L. som sötchockar i den här fina tunikan och mammelucker !


















H. i helt set från Morsan & jag! Jeans, dreglis och solhatt!



















..och sist men inte minst T. i sin klänning!



















Har just du köpt eller fått ett plagg från Morsan & jag får du jättegärna skicka en bild eller tre till vår mail, så publicerar vi dem på bloggen. Lämna gärna uppgifter om barnets namn och ålder samt om vi får publicera namn eller enbart första bokstaven i namnet. Helt frivilligt!

Vår mailadress är morsanochjag@live.se

Än en gång tack för fina bilder, så himla kul å se tillbaka på allt fint från detta vårt första år!
Kramar från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar