9 september 2011

Skördetid & finfint fredagstips!

Höst är skördetid. Så nu kan ni gå ut i era små fina trädgårdar och plocka in lite god mogen frukt å lägga i en skål på köksbordet. Eller så kan ni lägga er fina frukt i en tygbunke från Morsan & jag! ;)

Perfekt "fruktskål" till plommon, körsbär eller små äpplen..













Sydd i vitt tyg med blommor i rosa på..



















..och innertyg i vit och grönrandigt bomullstyg!













Jag har ingen fruktträdgård. Men vi bor ganska nära ICA och de har också frukt.. (Ja, lite avundsjuk är jag allt på er lyckliga som har en trädgård..). Bunkarna passar såklart även till annat, såsom skorpor, kex, äppelmuffins eller annat gott. Även fina att ha i badrummet eller som förvaring av små ting på nattduksbordet.

Här kommer ett annat bra tips som en tjej i min klass kom med tidigare i veckan! Fredagsfika som standard! Ja, idag är det nämligen premiär för det i vår klass på universitetet. Perfekt avslutning på veckan och funkar lika bra i klassen som bland kollegerna på jobbet!

Så igår kväll "skördade" jag 2,5 kg äpplen i fruktdisken på ICA och sen bakades två stora äppelpajer med kanel och honung.















 Vad sägs om en bit med vaniljsås på? ;)














Så nu bär det snart iväg till skolan, ha en finfin dag!
Kramar från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar