2 december 2010

Brrr..

Kallt, fruset, isigt, snöigt, surt å blåsigt!! Ingen har väl missat att nån typ av sibirisk vinter breder ut sej över vårt land! Solen skiner dock vackert från en blå himmel, men det hjälper inte nämnvärt! Jag pratade med min farfar som sa att det va -23 grader på kvällen den sista november. Han trodde aldrig han upplevt en så kall novemberdag i sitt liv, å då är farfar över 80 år..

Vi visade en repris av några modeller av våra vetepåsar i början av november, å nu är det nog dags att visa en repris av några fler!
Det är sånna här dagar jag önskar vi bodde närmare Morsan & Farsan så att jag kunde åka hem å tina upp mej med tre fyra olika vetepåsar placerade från topp till tå! Det är nämligen Morsan som sitter på vårt vetepåse-lager! Men vi har två stycken här i Göteborg så vi får försöka samsas om dem.. :)

Varma goa vetetofflor till frusna fötter!

Mindre vetepåsar för att värma kalla händer eller att lägga mellan kudden och örat vid öroninflammation. Lindrar gott!













Lite smalare vetepåse som är tänkt för barnvagnen kalla dagar. Lägg den i åkpåsen så håller den barnet varmt å gott länge! OBS! När vetepåsen ska användas av barn ska den värmas kortare tid och noga kontrolleras så att inte barnet bränner sej!


















Morsan & jag har även sytt en vetepåse  i en modell som kan liknas vid formen av en bumerang. Den är skön att lägga runt nacken, eller mellan huvudet å kudden. Passar även runt höften. Vi har dock ingen bild på någon sådan, så får återkomma med det!

Morsan & jag syr även upp andra vetepåsar efter önskemål, bara att höra av sej via mail eller telefon!
Under Kategorier  i högermarginalen i bloggen, finner ni  alla våra inlägg om vetepåsar!

Snöigt Göteborg..


















Nu vet ni var vetepåsarna finns om ni fryser eller har stela, ömma muskler eller värk!
Ha en bra vinterdag! Kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar