11 juli 2010

Liten kik och fin-fina hissgardiner..

I helgen var det som sagt premiär för Clarornas butik och café! Många strömmade dit och tog en fika och kikade på grejer.. :) Väldigt trevligt tycker vi!

För Er som inte varit där än, så kommer här en liten kik på Morsan & jag hörnan..
Gardinerna som Morsan har sytt är mina favoriter för tillfället! Superfina!

Ett urval av våra klänningar, byxor, dreglisar, haklappar, grytlappar, m.m., m.m...


















Hylla med solhattar, små mockasiner å vetepåsar..


















..å necessärer, förvaringsbunkar m.m. i linne..













..åsså några färglada varianter.. Å snygga bullfat nederst!













Å i det ena av "våra" fönster hänger den här grå/beige prickiga hissgardinen i en enkel modell, inte alls lätt å ta fina bilder i motljus och dagsljus.. Men tyget syns bättre på bilderna under.. (Jag ska försöka ta bättre bilder, så kommer de senare!)

Superfin gardin med matchande förvaringsbunkar som här fungerar som blomkrukor.

















































Matchande blomkruka..


















Morsan & jag fick beställning på två sånna här hissgardiner på direkten! Kul!
Å jag tänker mej att en liknande gardin fast i t.ex. gult, grönt eller rosa med vita prickar vore såå snyggt i ett barnrum. Tänk att man syr på ett randigt tyg på baksidan så att själva "rullen" nederst på hissgardinen blir randig i samma färger.. Åsså blomkrukor i matchande färger! Gilla!

Morsan & jag fyller på våran hörna i butiken med nya fina grejer allt eftersom..

Ny vecka i morgon! Efter å ha spenderat en mycket våt eftermiddag i spöregn på Smögenbryggan idag får vi hoppas att solen kommer med den nya veckan!

Va rädda om Er och varandra! Kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar